onsdag 9 juni 2010

Djuren berikar!


Tänk vad djuren berikar oss. "En människas bästa vän" säger man oftast om hunden...varför inte om både katten och hästen? Hos mig är de alla mina bästa vänner! Jag älskar djur... djuren lever här och nu. De finns närvarande varje sekund och instinkterna finns där hela tiden, äta, sova, busa, vila, leka, bajsa...ett enkelt liv?! De finns tillgängliga för oss, vi är deras ledsagare.

Kärleken till ett djur är rak och tydlig, och man får direkt gensvar. Att vara vänlig men bestämd, mycket kärleksfull och man har fått en vän för livet. Jag blir så otroligt glad av alla mina djur. Att se dem trivas är ett bra betyg för att få kalla sig djurvän!

1 kommentar:

  1. Håller med dig Åsa!
    Man känner sig verkligen "rik" när man kan ha djur omkring sig. Så mycket glädje och kärlek som man får tillbaka. Även om man klantar sig ibland...
    /madde

    SvaraRadera

Bloggintresserade