fredag 14 januari 2011

Nya vindar!

Känner mig piggare än på länge! Blommorna i kanten får symbolisera min längtan efter att det ska spira... låt våren komma, jag längtar efter att få se grönt gräs.

Jag längtar efter värme, värme från solens strålar... vedspis må vara mysigt men det är i mitt fall förknippat med kyla och hårt arbete.

Häromdagen hörde jag talgoxens spröda kraxande och blev rent lycklig. Den har inte heller gett upp, tänkte jag.

Snön har packats ihop, låt den försvinna i maklig takt, låt naturen ha sin gång och ge mig en snar vår!

Jag gjorde en kul grej förra veckan. Jag la ut en profil på en dejtingsajt... "Oj" vad många svar det blev. Jag ville testa, gensvaret var långt över förväntan. Massor av brev och "besök" på mycket kort tid. Egentligen är det väl nyfikenheten som driver mig, vilka är det som skriver? Är det seriöst eller bara på skoj? Den som lever får se ...

3 kommentarer:

  1. Både du och sidan ingjuter hopp! Så sant som du skriver...Den som lever får se... kram I

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du internetdejta! Du VET vad jag tycker. Och med lite klurighet och lite tur så FUNKAR det. Du måste bara sänka garden och VÅGA lite mer. Var inte så förbannat försiktig, öppna dig för möjligheten och sluta var så misstänksam. You go girl! TinaJ

    SvaraRadera
  3. Tycker att du gör rätt i detta..Härligt att våga..vem vet Åsa,han kanske står där en vacker dag;) ;) ;)mvh Carina....

    SvaraRadera

Bloggintresserade