fredag 19 februari 2010

Gillar korthåriga!

Jag vill ha sällskap. Saknar någon. Saknar den där närheten av någon man tycker om. Trött på att alltid sitta själv i soffan. Vore mysigt att ha sällskap på promenaderna. Vore mysigt om denne någon även ville följa med mig till stallet. Kanske även på ridturerna.

Jag är väldigt aktiv, jag är utomhus mycket - jag behöver en likasinnad. Bör vara ganska tuff men kärleksfull och mjuk innerst inne, precis som jag :) Var hittar jag en sådan hund? Förslag emottages tacksamt!

11 kommentarer:

  1. Låter som en Border collie, de brukar vilja vara med överallt. Och de kan nog hålla ditt tempo. Vet dock inte hur det går för dem att inte valla, för hästarna vill kanske inte bli det. Men resten av aktiviteterna håller nog energin i styr. Det är mitt förslag. Lycka till med hund och/eller kärlek. Kram Anette D =)
    (Visserligen inte korthårig)

    SvaraRadera
  2. Vill du verkligen av hela ditt mjuka hjärta....så är det klart att du hittar din hund.Om det nu inte är så att det ligger en dito begraven någonstans...då blir det värre....

    SvaraRadera
  3. Kollade runt lite har men de flesta gick i koppel, kan val inte va nat. Det maste ju va en med lite langre ben sa att han klarar snodjupet i Smaland och kan halla din takt.
    Det finns sakert nagon som bade kan morra och skalla pa dig nar det behovs. Det ar skonare att fa en go kyss jamfort med en blot sliskig tunga i ansiktet.
    Kram pa dig froken Blom.

    SvaraRadera
  4. Håller med Anette! Skaffa dig en border, gärna en mix som min Henry... Han är outröttlig på promenader och springer runt och gör sitt men håller sig alltid i närheten och han skulle älska att följa med på ridturer! De är smarta hundar och älskar att lära sig och lär sig också snabbt. Det man behöver är bara att vara lugn och bestämd, precis som du är. Hemma ligger han och myser i soffan med mig och älskar att kramas och gosa... Perfekta sällskapet. Jag har inte ångrat att jag skaffat hund även om det är mycket jobb och fixande och trixande med hundvakter och så. Men det brukar alltid ordna sig när man har en gullig hund... :-) go for it!

    SvaraRadera
  5. Precis vad jag också sagt, en BC eller en Aussie. Självklart! /Tina

    SvaraRadera
  6. Den som vill,tvekar inte.Den som tvekar,vill inte!

    SvaraRadera
  7. Som att vilja vinna utan att behöva köpa en lott menar du?

    "Det finns ingen större synd än bristen på kärlek. Var modiga och älska även om kärleken verkar förrädisk och skrämmande. Gläds med kärleken. Gläds med segern. Låt hjärtat bestämma."

    SvaraRadera
  8. Här är jag!

    Vov, vov, vov... ;)

    Micke J

    SvaraRadera
  9. Vad du än gör, så aldrig en blandis!!!
    Nä, en whippet med go, ska du ha så klart :-)))

    SvaraRadera

Bloggintresserade