fredag 8 januari 2010

En snöflingas dans


Snön faller sakta, snöflinga för snöflinga virvlar till, hit och dit, från höger till vänster och tillbaka. Ibland ser det ut som en snöflinga stannar upp i luften, för att sedan som en sista suck landa på den redan snötäckta marken och föreviga sig till den vit massan. Inte en enda snöflinga är den andra lik, alla snöflingor är helt unika i sin utformning. Ett vidunderligt vackert ismönster framträder för den som har förmånen att titta i mikroskop eller en makro-kamera-lins.

Likt en snöflingas unika utförande är vi människor som besläktade, ingen är den andra lik, alla är olika, alla har ett eget utseende. Likt en snöflinga låter vi oss ibland virvla till, ibland hit, ibland dit ... vi går till höger, vi går till vänster ... ibland går vi tillbaka. Ibland stannar vi upp, funderar – vart ska jag? Ibland vågar vi utmana det redan så kända mönstret, men för det mesta förevigar vi oss till den grå massan.

Snart är det dags att ta på sig dansskorna och se på när proffsen virvlar i kvällens premiär av Let´s Dance. Garanterat ingen grå massa!

1 kommentar:

  1. Du och du och du .......blir VI.
    Utan VI ingen du och han och hon och den......
    Genom att spegla oss i andra människor ,formas vi till att tex. bli JAG.

    Kanske NÅGON sen blir kär i MIG för att JAG är JAG det är väl härligt,varför sen NÅGON vill göra om MIG till NÅGON ANNAN tycker jag är förfärligt.

    För det var väl JAG som satte NÅGON i brand,det var väl MIG som NÅGON villa hålla i hand.

    SvaraRadera

Bloggintresserade