torsdag 19 november 2009

Det börjar hetta till!


Bättre vara ute på hal is och ha det glatt än gå i lera och sörja … på Kilafors rockfestival var det lerigt men knappast något att sörja över!

Vi ska få gå på rockfestival! YES! Jag har givetvis mitt nitbälte på mig och mina coolaste jeans och ett svart linne. Josefina har make-up-talanger (eftersom hon även säljer sådana produkter) och jag frågar om hon vill sminka mig inför kvällen. Det vill hon och jag blir jättenöjd med resultatet. Vi åker iväg men när vi kört några mil inser vi att vi glömt biljetterna … någon snäll människa från kamerateamet kör tillbaka och hämtar dem … vi står kvar på macken i Vallsta och väntar. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!


Det var sjukt kul och roligt och avslappnande att få lyssna till riktigt bra musik på HÖG volym ihop med likasinnande – jag älskar rockfestivaler, musik ska upplevas live! Ända sen mina gymnasieår på 80-talet och jag var med då Rockparty startade har jag varit en trogen festivalbesökare av både Hultsfred, Roskilde, Sweden Rock, Emmaboda m fl.


Vi fick gå in backstage och kom lagom när H.E.A.T började sitt uppträde. Jag tror att Janne gillade det lika mycket som jag. Det blev en ganska fysisk kväll, han kramade oss alla tre och höll armen om mig vid flera tillfällen. Vi drack god öl och JackDaniels på burk.
Kilafors var första gången för mig men en angenäm upplevelse … i flera bemärkelser … denna natten kom jag till flera insikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade