onsdag 30 december 2009

Starta om!

Att starta nytt, att börja om. Ett nytt år och ett nytt decennium står för dörren. Att få öppna en ny tom kalender ... att få fylla den med roliga och spännande aktviteter och nya möten känns alltid lika välkommet.

Att rensa ut och städa upp känns lika angeläget som viktigt. Att lägga det dåliga och gamla bakom sig, släng det i papperskorgen och framförallt; töm!

Ta in det nya, välkomna med öppet sinne, känn ansvar för att göra världen till en bättre plats, om inte möjligt i det stora, så i det lilla, varför inte börja med sig själv?


Jag ska fokusera på att rannsaka min själ och mitt sinne, vad vill jag, gör jag rätt, vill jag det här? Jag tänker bli en bättre människa genom att inte kritisera andra, alla är nämligen helig sin egen tro. Lika många människor, lika många åsikter. Jag vill ge kärlek, jag hoppas det finns någon som vill fånga den.

Men framför allt vill jag önska Er alla ett riktigt Gott Nytt År och förhoppningsvis kärleksfullt 2010!

10 kommentarer:

  1. hej.
    Du skriver vackert och klokt.
    Gott nytt år på dig.mvh
    ölandsbonden

    SvaraRadera
  2. Japp, det är bara att jobba vidare ;)
    Och du är på god väg!

    SvaraRadera
  3. Det är härligt att du tar nya tag.
    Nyår är det datum man kan stänga dörren bakom sig och se möjligheterna som kommer med det nya året.
    Skickar en underbar visa. Blunda och njut.
    http://www.youtube.com/watch?v=4RwHnbVIfPQ
    Gott Nytt År och en stor kram på dig Fröken Blom

    SvaraRadera
  4. Att leva är att våga!
    Kärleken mellan mskor samt berörigen och närheten är ju en livsnödvändighet.
    Baksidan av det hela är tyvärr att kärleken gör dig svag,rädd att mista det finaste du har.
    Det du vill behålla ska du ju hålla med "öppen" hand.

    Hasse.

    SvaraRadera
  5. Vill bara säga hej från din gamla kompis Gunn. Följde dig på tv men måste nog säga att jag mest tog det som en tävling från din sida. Att har du bestämt dig så skulle du vinna men jag trodde inte du hade några riktiga känslor för honom. Missade dock uppföljningen men hörde att det inte blev ni 2. Kram Gunnsan som nu bor på Öland.

    SvaraRadera
  6. Tack kära syster. Hoppas ditt år kommer bli storslaget bra :) // din bror David

    SvaraRadera
  7. Tack för att det äntligen är någon som ser livet och vågar leva det ! Hoppas ditt 2010 blir riktigt bra !/MK

    SvaraRadera
  8. Brännvinspoeten4 januari 2010 kl. 20:33

    Var tvungen och kolla vad jag skrev och var jag skrev det, årets första dag.
    Jag kommer i håg att jag skulle googla bältros och så hamnade jag här på fröken-Bloms blogg.
    (ska aldrig blanda lafroy och ostkrokar mer jag lovar, jag blir tydligen väldigt melankolisk av den blandningen!)
    Nä nu tar vi nya tag 2010 och raggar i vår närhet,där tror jag det är lättast få napp.
    Kanske drömprinsen står där i gödselstacken en morgon,men antagligen så är det väl som det brukar vara, man är tvungen att kyssa en MASSA grodor innan man får kyssa sin prins/prinsessa.
    F....n nu var jag där igen,dags att byta bort vinter depressionen mot en vår dito!
    Stå på dig,annars gör någon annan det!

    Mvh Hasse.

    SvaraRadera
  9. Ölandsbonden, Jan, Hasse och alla ni andra ... tack för att ni delar med er av era tankegångar! det sporrar mig att fortsätta mina funderingar om livet och allt därtill! Varma kramar till er alla!

    SvaraRadera
  10. Tackar för kramen!

    SvaraRadera

Bloggintresserade