tisdag 27 oktober 2009

Sex på dejt

Nästa dag mötte jag några tjejer utanför hotellentrén, de skulle åka hem. Vi pratade en stund och de lyckönskade mig vidare i jakten på kärleken. I dag skulle vi sex som var kvar få gå på gruppdejt med Janne – spännande! Vad vi skulle göra eller vart vi skulle åka, det visste vi inte och det spekulerades vilt. Efter frukost skulle vi samlas nere vid hamnen.

Denna dag tornade molnen upp sig och det varnades för åska. Väl nere vid hamnen var vi samtliga fyra bönder med sina respektive sex brevskivare. Det började regna och vi tog skydd i ett tillfälligt uppställt partytält. Vi visste fortfarande inte vad som skulle hända. Under en timme vräkte regnet ner och alla stod och tryckte och började klä på sig det extra vi hade med oss, temperaturen sjönk. Efter en stund kom Janne fram till mig och började prata. Vi pratade om väder och vind (passande) och om djur (hans tjurar, Sickan och mina hästar) och om jordbrukspolitik.

När regnet upphört fick vi höra att Pecka och hans tjejer skulle få åka båt. Jag älskar att åka båt så det hade jag också hoppats på. Då fick vi reda på att vår gruppdejt skulle gå i japanskt tema. När vi vinkat av Pecka med hans sex tjejer nere på bryggan fick Roger och hans kvinnor cykla iväg till sin dejt. Thilde och hennes killar skulle till en kryddträdgård där de skulle äta och ha mysigt.

När alla vinkats av fick vi sex som var kvar på bryggan ihop med Janne, vita kläder att ta på oss. Det kom en yoga-instruktör och vi blev guidade i yogans rörelser. Det är en konst att kunna yoga, det handlar om andning och rörelser i harmoni. Jag tyckte det var svårt trots att jag provat tidigare. Men jag gjorde så gott jag kunde och efteråt bjöds på svalkande vatten och frukt. Vi fick en paus med att byta om och sedan gav vi oss iväg till vår gruppdejt med Janne. Det skulle visa sig bli en omtumlande dag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade